Boomerang

Som ni såg på bilden jag tidigare la upp blev det en tidig morgon i morse, vi åkte härifrån kl 6 och var framme på Boomerang vid 7. Det är en australiensare som äger Boomerangs anläggning så de har kängurus där, haha. Dessutom har de väldigt roliga hinder där, alltifrån bananer, krokodiler, grisar osv. , ja ni fattar!

 

Nick hade med sig en häst som han red samtidigt som jag red Rio. Rio måste vara den mest fantastiska hästen jag har ridit i terrängen, åh vad jag älskar den där hästen! Hoppade inte så jättemycket, lite olika smalhinder, coffin, vatten och sunken road som vi satte ihop som små banor, behövde inte hoppa mer eftersom han är så klockren min fina lilla häst. När jag rider terräng på Rio så känns det i princip som att jag skulle kunna hoppa vad som helst, han ger en sånt självförtroende, litar verkligen på den hästen till 110 %.

 

Red sedan Nero för Nick och även han skötte sig super. Red honom på ett snaffle och det funkade hyffsat bra så vi har bestämt att jag ska prova det på tävlingen på söndag. Egentligen blir han inte stark utan mer rude i munnen så han lyssnar inte alltid och då kan det bli lite okontrollerat. Hoppade samma hinder som jag gjorde med Rio och han skötte sig jättebra även om man känner att han är mycket mer orutinerad än vad Rio är. Däremot så måste jag tänka på att inte bli för framåtlutad mot hindrena på Nero utan verkligen sitta upp och gärna bredda händerna i kombination med att jag understödjer med benen ordentligt just eftersom han är lite orutinerad. Men som Nick sa så får jag inte glömma bort att Rio har gått 3* och Nero några Novice (CNC*)!

 

Imorgon har jag min day off så jag tänka börja med att ta lite sovmorgon innan jag åker till Wadswick som är en jättestor ridsportbutik i två plan med superutbud såsom kingsland, barbour, horseware, pikeur, ja de har helt enkelt allt! Behöver köpa lite smågrejer såsom ett nytt regntäcke (Nero har haft sönder sitt) och lite flugspray. (Lovar att inte köpa något onödvändigt mamma om du läser det här!)

 

På söndag är det dags för min första tävling här i England då vi åker till Wellington, jag ska rida båda mina, Nick två och Emma och Sam ska rida varsin så vi åker med full lastbil. Rider Pre Novice på båda vilket motsvarar 100-klass i Sverige och planen är sedan att Rio ska gå en Novice (CNC*) och Nero Pre Novice i Goring Heath två veckor senare. Mina tider på söndag ser ut som följande:

 

Nero: Dressyr 9.00, hoppning 09.51 och terräng 10.58

Rio: Dressyr 12.00, hoppning 12.37 och terräng 13.19

 

Ser även fram emot tävlingen då jag inte har tävlat sedan i början på juni…

Men nu är det dags för mig att sova, God natt! 

 

 
Liten film från Boomerangs terrängbana
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0