Sovmorgon

Mina hästar fick två dagars lite lugnt efter tävlingen, i måndags stod hack på schemat för båda då jag inte vill att de ska stå helt efter tävlingen utan få göra sig av med slaggprodukter osv. och i tisdags fick de bara gå i hagen och i skrittmaskinen. Igår red jag Nero för Nick vilket gick väldigt bra och Rio red jag samtidigt som Nick höll hoppträning så han ändå kunde hålla lite koll på mig. Rio var superfin, var lite spänd i början men slappnade av efter en liten stund och kändes verkligen bra på slutet!

 

Idag har jag ledigt och lyckades för första gången sova längre än till kl. 8, vaknade inte förrän kl. 12!!! Var verkligen skönt att få sova ut lite. Ska snart ner och rida mina hästar, blir antingen flat eller canter idag, har inte riktigt bestämt mig än så frågar nog Belle vad hon tycker. Är så glad att ha så kunniga människor runt omkring mig varje dag som hjälper mig att lägga upp träning och tävling osv. för bästa resultat.

 

Ska nog även ta tag i min egen träning idag igen, har inte varit ute och sprungit en enda gång sedan jag flyttade vilket är lite av en katastrof så måste skärpa mig nu, hehe. Har i alla fall träningsvärk i magen idag efter att ha skrattat så mycket. Är glad att jag har så bra ”arbetskollegor”, skrattar så mycket så jag får ont i magen även när vi gör tråkiga saker som att sopa skrittmaskinen och tömma boxar med gammalt strö…

 

Skriver nog mer lite senare för det är dags att sätta fart nu! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0