Tuff dag

Idag har nog varit den kämpigaste dagen sedan jag kom hit. Förutom de vanliga stallsysslorna såsom mockning, fodring, sopning och ta hand om hästar har vi flyttat boxmattor från några uteboxar som inte används till andra boxar samt rengjort dessa. Det kanske inte låter så farligt men med tanke på hur tunga dessa är och hur smutsiga de var så var det riktigt tungt, dessutom hittade vi även en död fågel och en råtta. Medan Emma och jag trodde att vi skulle kräkas så tog Belle bort dem med händerna!

 

Red båda hästarna med Nick på morgonen, tanken var egentligen att vi skulle åkt iväg och terrängtränat men Yogi Breisner var här och höll lite träningar för Nick så vi flyttade det till imorgon istället. Yogi är Englands förbundskapten och är ursprungligen svensk, normalt brukar jag också träna för Yogi men med tanke på att vi var och hoppade mina i måndags och de ska terrängtränas en gång den här veckan samt tävlas på söndag passade det inte riktigt in i mina hästars planering. Yogi är verkligen fantastisk att träna för, förklarar allt väldigt grundligt och är noga med detaljerna. Det är även kul att ha någon att prata lite svenska med ibland!

 

Hur som helst så var Rio inte alls rolig idag, han är en väldigt speciell häst som alltid är lite spooky men idag var han ytterst fjantig, Nick tror att det beror på att vi var iväg och hopptränade i måndags så han behövde tas ner på jorden lite och inse att det stod dressyr och jobb på schemat. Han blev mycket bättre i slutet även om jag inte blev helt nöjd. Något som är bra med Nick är i alla fall att han vet vad han ska säga för att få mig att skratta så det går inte att tjura ihop när jag rider för honom hur mycket jag än skulle vilja, haha!

 

Nero å andra sidan var amazing idag! Det är verkligen en häftig jag har fått tag i och det är verkligen en otrolig känsla att sitta på honom när han arbetar genom hela kroppen. Men det är samtidigt så mycket häst att rida eftersom han är så stor, Rio känns som en liten ponny i jämförelse!

 

 
 
Nero på en terrängträning tidigare i år, han är så talangfull den här hästen!

Kommentarer
Postat av: Wilma

Så hima fin häst!

2013-08-25 @ 14:21:36
URL: http://Wilmaklemedsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0