Vinnande koncept

Idag hade jag som sagt ledigt och ställde alarmet på kl. 9 men eftersom jag är van att gå upp 6.30 varje morgon klarar jag inte av att sova längre än till 8 när jag är ledig, lite störigt men så är det, sover inte bort mina lediga dagar i alla fall!

 

Åkte bort till Wadswick och köpte ett nytt regntäcke till Nero eftersom han har haft sönder sitt. Köpte även lite småsaker till tävlingen såsom ett engelskt medical card, gängtapp och nummerlappar.

 

Red mina hästar på kvällen och båda hästarna var riktigt fina! Med Rio fokuserade jag på att ha honom avslappnad och red mycket lösgörande vilket han gjorde riktigt bra. Med Nero låg fokus på att få honom att trampa under sig bättre samt att han inte skulle krypa in bakom lod vilket han gärna gör men det kändes verkligen superbra med honom också så det känns bra inför tävlingen på söndag!

 

Sedan jag kom hit har vi fokuserat väldigt mycket på min sits och position, rider med mycket mindre hand än vad jag tidigare har gjort även om Nick ibland fortfarande tjatar på att jag måste slappna av och mjukna i armarna. Dessutom vinklar jag gärna handlederna, sträcker inte på mig ordentligt samt kniper lite med knäna så som ni förstår blir det mycket tjat om min sits. Jag har även fått korta upp mina stigläder i hoppningen och terrängen samt tränat på min fältsits vilken har blivit mycket bättre!

 

Det är lite annan typ av ridning här i England så jag håller fortfarande på att lära mig och försöker komma in i systemet även om det är mycket bättre sedan jag först kom… Men om man kollar på hur bra det går både för de engelska hopp-, dressyr- och fälttävlansryttarna så måste man nästan tro att det är ett vinnande koncept ;-)

 

 
Sånna här täcken ska jag också ha i framtiden! :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0