Fina hästar

Dagen har varit väldigt bra trots att jag är så förkyld. Började som alltid vid kl. 7 med fodring och mockning av stallarna innan frukost. Sedan red jag en 8-årig valack som går Pre Novice och är relativt ny här, en trevlig häst om än lite lugn för min smak. Sedan red jag en annan 8-åring som går CIC3*, när jag frågade vad jag skulle göra med den fick jag höra att jag skulle trimma den och försöka få fram samma expression som vi jobbade på när jag red den för Nick sist för att hästen ska till Blenheim (Stor 3* tävling här i England) om ett par veckor, ingen press!!! Han var i alla fall jätte fin, det är en otroligt välriden häst men även han åt det lite mer lugnare hållet så man får arbeta med att hålla energin snarare än att försöka lugna dem vilket jag är mer van vid. Jag har en förkärlek till hästar med mer nerv och energi och därför är det så bra att jag får chansen att rida många olika hästar här och inte bara mina egna för att lära mig så mycket som möjligt.

 

Hann även med att rida Rio innan lunchen och provade att lägga upp framridningen på ett annat sätt idag då jag har tyckt att han har känts lite seg i reaktionerna de senaste passen så fokuserade endast på att han skulle lyssna ”framåt och bakåt” och struntade i hur han gick med huvudet. Detta funkade verkligen superbra och när jag sedan började arbeta honom ordentligt var han verkligen ”med mig”, det var länge sedan jag hade en så härlig känsla på honom eller om jag någonsin har haft det. Han arbetade genom hela kroppen och var uppmärksam på mig. Nick har varit iväg över helgen och hållt träningar så red själv, dock så kom Tiana (Coudray) mot slutet och gav mig lite tips vilket gjorde det hela ännu bättre, är verkligen nöjd med Rio idag!

 

Efter lunchen red jag Nero som även han var superfin, jag börjar äntligen hitta knapparna på honom även om det fortfarande är mycket arbete kvar. Det är en stor häst och han blir lätt lite vinglig, han är dessutom väldigt känslig samt kryper gärna in bakom lod så det är inte den lättaste hästen jag har ridit men idag kändes det verkligen superbra!

 

Sedan blev det mer stallarbete innan vi var klara för dagen, att alla hästarna var så fina idag gjorde allt arbete enklare och dagen passerade ganska fort även om det är väldigt jobbigt med min förkylning då jag har svårt att andas vid ansträngning men har fått Night Nurse som är en medicin mot förkylning av en av tjejerna här och det ska tydligen funka riktigt bra. Har tagit två stycken precis så nu blir det sängen och så hoppas jag på att jag mår bättre imorgon!

 

 
Rio i Wellingtons Pre Novice
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0