Planer framöver

Exakt en vecka sedan jag skrev sist nu, dagarna har bara rullat på och även om det är långa dagar så tycks tiden ändå gå så fort. I fredags hade jag varit här i 2 månader, 1/6 år, tiden går så fort!
 
För tillfället är det lite körigt här på gården då två tjejer har slutat så nu är det endast jag och två andra tjejer kvar varav den ena är iväg på semester. Tyvärr är Emma en av tjejerna som slutat vilket känns supertråkigt då det var henne jag har kommit närmst. Dock bor hon inte allt för långt härifrån så vi kommer ses i alla fall. imorgon ska Emma, Roxy jag och en annan tjej som jag aldrig har träffat ut och äta och i helgen ska även Emma komma och kolla när jag tävlar. 
 
Känner mig lyckligt lottad när jag läser alla statusar på facebook om att NM nu i helgen blir sista tävlingen för säsongen. Här håller säsongen på oktober ut och det finns även så många tävlingar att jag kommer hinna med några stycken innan det är dags att lägga terrängskydden på hyllan och ta fram vinterjackan. Planen för hästarna ser ut som följande,
 
Rio:
 
CIC*, Gatcombe 21-22 september
Open Novice, Moreton Morrell 27 september
Open Intermediate, Dauntsey Park 4 oktober
 
Nero:
 
Novice, Gatcombe 21 september
Novice, Moreton Morrell 27 september
Novice, Dauntsey Park 4 oktober
 
Det är vad de är anmälda till just nu men är säker på att vi kommer hinna med någon mer tävling innan säsongen är slut, skulle gissa att det blir Aldon den 25:e oktober. En annan fördel med att bo här är att man kan tävla mycket oftare då resorna till tävlingarna inte blir så långa. Resorna i sig sliter väldigt mycket på hästarna och Nicks gård ligger väldigt bra till om man tänker tävlingsmässigt så oftast blir resorna 1-2 h max. Nu i helgen tror jag att vi har ca 30-40 min till tävlingen. 
 
Nu är det dags att plugga lite dressyrprogram, har två stycken att lära mig då engelsmännen inte har det lika fiffigt som vi svenskar med att använda FEI's dressyrprogram... Ska försöka att uppdatera här lite oftare, blir roligt att kolla tillbaka här i framtiden och se vad jag hade för mig... ;-)
 
 
Fina Nero, tror så mycket på den här hästen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0